Firemné vzdelávanie nebýva jednoznačná priorita organizácií. Tou býva produkcia. Firemné vzdelávanie sa zväčša chápe ako preventívne opatrenie na najrôznejšie riziká. Opäť ide najmä o riziká ohrozujúce produkciu.
Produkčným systémom sa venuje veľká pozornosť nie len pri výbere a nasadení, ale aj pri orchestrácií s inými systémami a procesmi naprieč organizáciu.
Zamestnancom sa tiež venuje pozornosť, no agenda je to nepomerne komplikovanejšia a výrazne individuálna. Nemožno sa potom čudovať, že investície do odborného rozvoja nemajú projektové a implementačné zázemie, podobné produkčným systémom.
![](https://i0.wp.com/firemnauniverzita.sk/wp-content/uploads/2020/07/lms-a-digital-learning-repository.jpg?resize=525%2C218&ssl=1)
Výsledkom je veľký počet vzdelávacích aktivít bez kontextu, obrovské množstvo vzdelávacieho obsahu bez jasného využitia, kopec licencií na vzdelávacie služby a softvér.
Ako z toho von? Objem vzdelávacích aktivít, obsahov a riešení sa redukovať neoplatí. Nejakú stratégiu, alebo aspoň usmernenie pre vzdelávanie má každý. Treba všetky tieto vstupy uchopiť a pozrieť sa na ne rovnakým spôsobom ako na produkčné systémy.
![](https://i0.wp.com/firemnauniverzita.sk/wp-content/uploads/2020/07/esb_architecture-1.png?resize=525%2C269&ssl=1)
Pre dlhodobú udržateľnosť takéhoto systému je vhodné určiť nosný systém, ktorý na seba naviaže ostatné prvky a takto, ich generálne zosynchronizuje s ostatnými prvkami firemného prostredia.
Takýto HUB sa bežne používa pri harmonizácii softvérových riešení a vie efektívne pôsobiť aj pri udržiavaní vzdelávacích nástrojov v organizácii.
![Andrej Stančík](https://i0.wp.com/firemnauniverzita.sk/wp-content/uploads/2019/06/Obr%C3%A1zok1.jpg?w=525&ssl=1)
Ak máte otázky, zavolajte mi na +421 903 556 725